Sådan arbejder HOME-START Familiekontakt
HOME-START Familiekontakt tilbyder praktisk hjælp, venskabelig støtte og forældre-til-forældre sparring fra frivillige familievenner til småbørnsfamilier under pres. Standarder og retningslinjer er beskrevet i:
- HOME-STARTs internationale ”Principper og praksis”
- HOME-STARTs vedtægter
- HOME-START politikker for børnesikkerhed, fortrolighed og ligestilling
- HOME-STARTs værdier: Mellemmenneskeligt samarbejde baseret på ligeværd, ordentlighed, ydmyghed, åbenhed og høj faglig kvalitet
HOME-START Familiekontakt er uafhængig af religiøse, politiske og økonomiske interesser, og vi følger internationale standarder i HOME-START Worldwide Det betyder bl.a. at HOME-START Familiekontakt Danmark giver tydelig klagevejledning og oplysning om national whistleblower ordning
Sådan klager du
Oplever du aktiviteter eller adfærd i HOME-STARTs landsorganisation, som ikke lever op til HOME-STARTs standarder og retningslinjer, opfordres du først og fremmest til at invitere den/de involverede parter til en dialog om situationen. Ofte kan en samtale være det, der skal til for at løse problemet.
Sådan behandler HOME-START Familiekontakt din klage
Ved skriftlig klage vil du hurtigt modtage en personlig kvittering for modtagelsen af din mail.
Vi vil bruge den tid, som er nødvendig for at undersøge klagen, for at HOME-START kan lære af klagen og for at kunne give en ordentlig og velbegrundet tilbagemelding på din klage.
Enhver klage til HOME-START vil blive behandlet med alvor, ordentlighed og diskretion.